30 Ocak 2013

Sabah saat 10 Arkası Yarın başlıyor. Haydi radyo başına...



Hatırladığım en güzel anılardan biri de bugün bile aklıma geldiğinde beni çok mutlu eden TRT radyolarında sabah saat 10’da yayınlanan arkası yarın temsilleridir. O sesleri unutmak mümkün değil, nasıl güzel Türkçe konuşulur onlardan öğrendik. Onlarla büyüdük, onlarla temsil dinlemeyi öğrendik. Radyo tiyatrosu nedir, onların o güzel sesleriyle anladık. O çocuk halimizle annem ve kardeşlerimle birlikte radyonun başına toplanır, biran önce başlamasını beklerdik. Aynı temsil akşamüzeri saat 16 civarı tekrar yayınlanırdı. Şimdi hala kulaklarımda seslerini duyar gibiyim; Sönmez Atasoy, Macide Tanır, Tomris Çetinel, Rüştü Asyalı, Lale Oraloğlu, Alp Öyken, Semih Sergen ve daha şu anda hatırlayamadığım ama dinlemeye doyamadığım tiyatro sanatçılarımız.
Radyo Tiyatrosu diye anons yapan  Rüştü Asyalı,  yöneten Nurşen Girginkoç, Çetin Köroğlu, Semih Sergen, sayılan isimlerin arasında benim hatırladıklarım. Bazen diyorum keşke teknoloji bu kadar hızlı gelişmeseydi. Şimdi bu değerler kayboldu. Hala tiyatro izlemeye devam ediyorum ama o günler bir başkaydı. Hiçbir şey o günleri geri getiremeyecek maalesef.

TRT radyoları hala eski temsilleri yayınlamaya devam ediyor. Bulabildiklerimden bir tanesinin videosunu burada paylaşmak istedim. 2012 yılında yayınlanan bir temsil.


Şimdi sizleri duyabileceğiniz en güzel seslerle başbaşa bırakıyorum ve onları sevgi ve saygıyla anıyorum.

Sizi hiç unutmayacağım…

TRT Radyo Tiyatrosu  Arkası Yarın

BİSİKLET

Yapım: Ankara Radyosu
Yazan: Muzaffer İzgü
Yöneten: Semih Sergen
Efektör: Mehmet Turgut
Teknik Yapım: Alican Deniz

Oynayan Sanatçılar:

Zihni: Alp Öyken
Nimet: Macide Tanır
Hulusi: Fikret Ergin
Sütçü: Hüseyin Soysalan
1. Satıcı: Cahit Çağıran
2. Satıcı: Nihat Hakan Güney
Komşu: Alptekin Ertürk
Sakine: Hepşen Akar
Mustafa: Sabri Özmener
Doktor: Cahit Öztüfekçi
Eskici: Halil İbrahim Kalaycıoğlu





Youtube'da bu güzel sesleri bize dinleme imkanı verdiği için stobbart1 adlı arkadaşa çok teşekkür etmek istiyorum.

3 yorum :

  1. Her duyduğumda bana muhteşem bir huzur veren unutulmaz sesler ile arkası yarın'ı dinlemek, her sabah saat 10:00'da radyonun yanında olurduk.Dinlerken bize o oyunu gerçekmişcesine yaşatırlardı,bir daha o seslere sahip kişiler umarım gelirler...

    YanıtlaSil
  2. senin için bir mimim var:)
    http://makyajhastasi.blogspot.com/2013/02/liebster-blog-odulum.html

    YanıtlaSil
  3. İlk defa radyo tiyatrosu dinledim, kendimi oyunun içinde buldum ve çok keyif aldım. Çok güzel bir paylaşım gerçekten.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkür ederim.